TIL ALLE, JEG ENDNU IKKE HAR MØDT – HEJ! TIL DEM, DER ALLEREDE KENDER MIG – HEJ IGEN!

By Knauf Insulation
april 02, 2020

Jeg kom første gang til Knauf Group i 1991 og har siden da haft mange forskellige stillinger i forskellige markedssegmenter og lande. Det måske sjoveste og mest givende var mit tidligere job i Skandinavien, da jeg mellem 2008 og 2015 startede og udviklede den skandinaviske forretningsenhed for Knauf Insulation.

Det er derfor med stor spænding og mange forventninger, at jeg har sagt ja til muligheden for at slutte mig til det skandinaviske team igen. Jeg ser frem til at genskabe kontakten med dem, der allerede kender mig, og lære dem at kende, der ikke gør.

Knauf Insulation har i mange år været den hurtigst voksende producent af isolering i verden, hvilket jeg tror skyldes vores fokus på at levere innovation til kunderne og slutbrugerne og en lydhørhed over for folk. Som en privatejet familievirksomhed er vi mere tilpasningsdygtige over for nye situationer – dermed kan Knauf reagere, når markeds- og kundebehovene ændrer sig. Dette vil naturligvis fortsætte, når vi skal til at rykke vores forretning og bygge videre på de eksisterende skandinaviske relationer.

I 2020 vil Knauf Insulation lancere mange nyheder på de skandinaviske markeder, og dette nyhedsbrev skulle gerne give et indblik i nogle af disse fremskridt.

Nyt år, nye medarbejdere, ekstra lagre

Jeg kan med glæde meddele, at Knauf Insulation i øjeblikket er ved at ansætte en række nye medarbejdere i regionen. Vi får en ekstra Customer Services Representative i vores Göteborg-afdeling og opretter en ny Product Manager-stilling i Marketing. For at styrke den proaktive support til kunderne på markederne ansætter vi Key Account Managers i Sverige og Norge og tilføjer en ekstra Area Sales Manager i begge lande. Som en styrkelse af vores servicetilbud i regionen har vi

planer om nye lagre i København, Trondheim, og Göteborg ud over de eksisterende logistikfaciliteter ved Hedensted, Drammen, Borås og Luleå.

Nye produkter, innovationer og marketing

Fremstillingen af isoleringsprodukter af både sten- og glasmineraluld positionerer Knauf Insulation som en producent, der ikke bare tilbyder en objektiv, pålidelig rådgivning inden for den bedste løsning til dine kunders behov, men også muligheden for at levere blandede løsninger med glas og sten på samme køretøj. En voksende efterspørgsel efter stenuldsprodukter på det seneste har inspireret os til at inkludere mere i vores kernesortiment. Senere i år vil vi introducere en omfattende ‘Solutions Guide’, der dækker vores kernesortiment inden for bygningsisoleringsprodukter og deres anvendelsesområder og viser, at glas- og stenmineraluld fra Knauf Insulation både opnår en unik A1 Euroklassificering inden for ikke-brændbarhed og spredning af ild. Den nye Solutions Guide vil også indeholde en række nye produkter, ekstra dimensioner og brandtests, der for nylig er udført hos RISE Fire Research.

Kommer i 2020:

• RainScreen Slabs – isolering til ekstern brug i ventilerede facadesystemer

• Facadeisolering - EWI – facedeisolering til brug på tung og let ydervæg

• Trinlydsplader Plus– tynd isolering til reducerende støjpåvirkningen svømmende og støbte gulve

• Universal plader - stenuldsplader til almen brug i konstruktion.

• Flat Roof Slabs – tagisolering til paptag

• UrbanScape Green Roof-system – isolering til grønne tage

• EcoBatt Veil - isolering med påklæbet fiberdug

Dataplade for hele sortimentet findes på vores hjemmeside under Dokumenter. Din lokale konsulent vil give dig besked, når ovennævnte nye produkter er tilgængelige. I løbet af 2020 vil vi også introducere korte film, der vejleder om installation, og sikre produkterne opnår optimal effekt i konstruktionen.

ECOSE® Technology, vores biobaserede bindemiddel, der sætter nye standarder inden for miljøhensyn og bæredygtighed, er ikke en ny opfindelse, men blev faktisk lanceret for 10 år siden. Ikke desto mindre er denne revolutionerende, banebrydende teknologi stadig unik og anvendes fortsat som et pålideligt valg af entreprenører i Europa og USA takket være de fordele, den giver installatøren: en robust mineraluld, der er behagelig at håndtere, har begrænset støv, få VOC’er (flygtige organiske forbindelser), ingen ubehagelig lugt, ingen kunstige farver, ingen tilsat formaldehyd og nem udskæring.

Knaufs erhvervelse af USG & Armstrong Ceiling Solutions

Som mange vil vide, har Knauf Gruppen i 2019 købt kapitalandelene i USG og Armstrong (uden for

Nordamerika). Der er tale om betydelige investeringer. Knaufs byggematerialedivisioner står samlet for mere end 10 milliarder euro verden over. Jeg håber, at disse oplysninger og vores fortsatte organiske vækst og nyskabelser i Skandinavien bestyrker jer i jeres valg af Knauf Insulation som en stabil, sikker og pålidelig partner.

Alle hos Knauf Insulation sætter pris på jeres support og forretningen med jer.

Mark Gillott

Market Development Director - KINE

Nyheder
Knauf Insulation Finland Koli Hotel view

Innovativt partnerskab for energieffektivt hotelbyggeri i den smukke Koli Nationalpark, Finland

Knauf Insulation Finland har indledt et samarbejde med Lämmin Koti OY i et spændende hotelbyggeri i Koli Nationalpark, Finland. Formålet med samarbejdet er at tilbyde glasuldsisolering af høj kvalitet og bidrage til øget energieffektivitet i byggeprocessen.

Tero Mäkinen, der er sælger for Knauf Insulation Finland, mødte ejeren af Lämmin Koti, Markku Väänänen, på hotelpladsen i Koli, hvor Lämmin Koti-teamet arbejdede med loftsisolering. Lämmin Koti fejrer sit 10 års jubilæum i år og har siden starten været specialiseret i renoverings- og byggeløsninger, der forbedrer energieffektiviteten i hjemmemiljøer.

Fokuseringen på glasuld har givet resultater.

Markku Väänänen er begejstret for samarbejdet: ”I de seneste år har vi haft et stærkt fokus på at installere glasuldsisolering, og Knauf Insulation har været en pålidelig samarbejdspartner siden begyndelsen Vi har etableret vores position i Joensuu og Norra Karelen og er nu godt kendt for vores ekspertise inden for glasuldsisolering.”

Lämmin Koti gennemfører projekter af forskellig størrelse, og den øgede efterspørgsel på ekstra isolering som følge af stigende energiudgifter har fået både boligforeninger og privatpersoner til at bestille deres tjenester. Ud over disse projekter er virksomheden nu involveret i det store hotelbyggeri i Koli, hvor isoleringen af loftet er en vigtig del af arbejdet. Selvom byggeaktiviteterne er aftaget i den senere tid, er behovet for ekstra isolering blevet ved at vokse.

Lämmin Koti har også planer om at udføre flere projekter med supplerende isolering til facader, hvor Knaufs Supafil-glasuld kan bruges til at forbedre energieffektiviteten ved renovering af ældre bygninger. Virksomheden ser et betydeligt potentiale i denne slags projekter i fremtiden og har allerede lavet vægisolering i både nye og ældre huse.

Markku Väänänen fremhæver fordelene ved Knaufs Supafil Frame-produkt og fortæller, at når man blæser Knaufs isolering ind på et mørkt og trangt loft, forstår man, hvilken fordel det er at blæse med hvid uld. ”Hvid uld virker meget bedre for installatøren, hvilket garanterer bedre arbejdskvalitet”, fortæller Markku.

Miljøvenlighed handler om mere end bare at bruge genanvendte materialer som råstof.

”Let glasuld og en stor lastkapacitet er en fordel for både os og kunden”, fortsætter Markku Väänänen. ”Stigende udgifter til brændstof og energi påvirker også os. Produktet er fremstillet af genbrugt glas og har en fremragende transportvægt i forhold til de blæste kubikmeter. Når vi kan få plads til flere hundrede kubikmeter uld i vores køretøj, sparer vi unødige transporter tilbage til lageret. Det er særligt positivt her i Norra Karelen, hvor vi skal dække store afstande.”

”Det er alt sammen relateret til Knauf Insulations bredere miljøtænkning, hvor fokus ikke bare er på råmaterialerne, men også på energien, der indgår i fremstilling og transport. Isolering var tidligere lidt ligesom at gå med en dynejakke i koldt vejr. Det handlede først og fremmest om at holde huset varmt. Vi har længe talt for et bredere syn på miljøvenlighed. Råmaterialerne i sig selv er ikke nok længere, selvom genbrugt glas er et udmærket udgangspunkt som råstof til isolering. Der er mange andre faktorer relateret til produktion og transport, som vi hele tiden forsøger at gøre mere miljøvenlige,” afslutter Markku Väänänen.

13.07.2023