NYHEDER

Nyhedsbrev - December 2014
By itradmin on december 01, 2014

Velkommen til Information from Knauf Insulation. Vi ønsker vores nyhedsbrev for at holde sig opdateret med nyheder fra vores operationer og fra isolering industrien generelt.

Her drejer det sig om Knauf Insulation!

bygg Knauf

I foråret besluttede man hos XL-BYGG Östra Sörmland i Vagn- härad at arbejde med Knauf Insulation som eneste leverandør af glasuld. Årsag: de mistede salg til konkurrenter, som netop solgte glasuld fra Knauf Insulation.

– Siden da har vi øget omsætningen mærkbart, siger Thomas Bock, adm. direktør og ejer hos XL-BYGG Östra Sörmland.

Thomas Bock begyndte i byggebranchen i 1987 og kender branchen ud og ind. Den første tid arbejdede han på leverandørsiden, bl.a. som sælger og pladschef i en virksomhed, der solgte træplader. Men han ville gerne have sit eget – og i 2003 fik han chancen for at købe Östra Sörmlands Trä i Vagnhärad.

Dengang omsatte de for 19 millioner SEK om året. I dag omsætter virksomheden – som har været en del af XL-BYGG siden 2007 – for 60 millioner SEK. Thomas Bock peger på fordelene ved at arbejde i en ekspansiv region, men det er ikke nok til at forklare den hurtige vækst.

– Vi har også øget sortimentet og ombygget butikken og lageret. Desuden har vi satset på at have produkterne på hylden – ellers tager kunden et andet sted hen – og på at kunne yde en god service i kraft af god faglig viden.

Eneste leverandør 
Der har Knauf Insulation en stor rolle på isoleringsområdet som eneste leverandør af glasuld.

– Vi har altid to læs i pluklageret og yderligere et læs i bufferlageret. Derudover har deres sælger Kristian Grönvall været her flere gange og demonstreret produkter, både for os og for vores byggekunder. Det betyder meget.

Valget af Knauf Insulation var nemt for Thomas Bock.

– Det er god kvalitet, isoleringsværdi og brandklasse til den rette pris. Vi har ikke for- trudt vores valg.

Helt gnidningsfrit
Lige så tilfredse er sønnerne Daniel og Jonas, som vil overtage ansvaret for byggemarkedet, når far Thomas planlægger at drosle ned.

– Det har fungeret helt gnidningsfrit med Knauf Insulation. Og jeg har ikke hørt ét negativt ord fra kunderne efter skiftet, tværtimod, siger Daniel.

Noget som hurtigt bliver bekræftet af Audrius Butkus fra Litauen, som i et par år har drevet et byggefirma med succes i Vagnhärad og Trosa, Adisis Bygg. Han står på pluklageret og fylder traileren med tømmer og EcoBatt fra Knauf Insulation.

– Det her er kram, jeg bruger kun isolering fra Knauf Insulation. Og da de lancerede den nye kniv, blev isoleringen endnu nemmere at arbejde med.

-----

Granulat giver fordele for entreprenører og kunder

Uleaborg

Oulun Taloeristys Oy i Uleåborg er en nystartet virksomhed i isoleringsbranchen, men ejerne Juhani Kiviranta og Jouni Kauppinen har begge bred erfaring fra byggebranchen. Derudover har de fundet en vinderkombination: granulat og Knauf Insulation.

– Glasulds granulat er fremtiden – vægisolering vokser hele tiden – og produkterne fra Knauf Insulation er virkelig gode, siger Juhani Kiviranta.

Det var i juli i år, at Juhani og Jouni overtog den virksomhed, som Länsi-Suomen Puhallusvilla Oy havde drevet i Uleåborg. Men det var ikke nybegyndere, der her kastede sig ind i isoleringsbranchen.

Juhani er oprindeligt uddannet økonom og drev tidligere et konsulentfirma, der bl.a. tilbød byggetjenester og økonomisk forvaltning. Jouni begyndte i sine unge år som tømrer, arbejdede i fem år med glasulds granulat for netop Länsi-Suomen Puhallusvilla og har de seneste år arbejdet som indkøber.

Som nye selvstændige har de allerede fået godt gang i firmaet.

– Glasulds granulat er tidens løsning til nybyggerier og efterisolering. Vægisolering vokser hele tiden, siger Juhani og fremhæver produkterne fra partneren Knauf Insulation.

– Deres produkter er virkelig gode. Granulaten kommer direkte fra fabrikken, klar til brug, og den er nem at arbejde med.

Kundefordele 
Mindst lige så vigtig er kundefordelene med granulat fra Knauf Insulation, påpeger Jouni.

– Produktet har en god varmeisoleringsevne, det er brandklassificeret til Euroclass A1 og giver en isoleringsværdi ned til lambda 0,033 installeret i væg eller skråtag. Eftersom produktet er tørt, kan man arbejde i minusgrader. En anden fordel er, at granulaten fylder godt og ikke har samlinger, hvilket er praktisk i ældre huse med træstruktur og mange ujævnheder.

Firmaet går godt. Så godt, at Juhani og Jouni ikke altid selv kan følge med.

– Så trækker vi på Craftman Oy, et vikarbureau, som vi har et godt samarbejde med.

-----

Fra ord til handling

Tak for jeres synspunkter. Nu tager vi fat på næste skridt her hos Knauf Insulation og begynder at kigge på alle forslagene til forbedringer.

Kundeundersøgelsen Lyt & Lær, som vi påbegyndte i starten af året, har vist os sort på hvidt, hvad kunderne synes om os. Vi er glade for al rosen, men det lægger vi ikke så meget vægt på – vores fokus er på de forbedringsmuligheder, I har peget på.

Og nu bevæger vi os fra ord til handling, både i de små og i de store spørgsmål. Her er nogle forandringer og forbedringer, der er blevet påbegyndt, og som i nogle tilfælde allerede er blevet implementeret.

  • Klarere teknisk dokumentation. Den tekniske information om vores produkters egenskaber og tilhørende dokumentation kan nu hentes som BIM-objekt, der linkes til via Knauf Insulations hjemmeside. Vi er en af de første isoleringsproducenter, der benytter dette fremtidens hjælpemiddel. Vi har desuden udviklet helt nye produktdatablade, som er meget informative og letforståelige.
  • Tydeligere mærkning af produkter. Der kommer nye etiketter inden længe.
  • Kniv til at skære i EcoBatt. Vores nye og specialkonstruerede kniv er en succes hos brugerne – og vi har også udviklet et nyt skærebord!
  • Bedre produktoversigt. Udvikles nu for hvert land og sprog.

Derudover har vi til forhandlerne af vores produkter udviklet hele nye marketingmaterialer, der kan bruges til lokale arrangementer.

-----

Glasulds granulat sparer tid og arbejde

Losull Knauf

Midt i det centrale Helsingfors er et gammelt seks etager højt stenhus fra slutningen af 1930’erne ved at få et nyt liv. Når huset bliver totalrenoveret, er det i princippet kun et skelet, der står tilbage, inden ombygningen begynder. Og bag facaden gemte der sig en udfordring.

Da man fjernede det gamle facademateriale, kom en gammel og ujævn overflade til syne, som var alt andet end glat og lige. For at spare tid og arbejde med at udjævne overfladen, valgte man Supafil Frame glasulds granulat og Suomen Puhalluseriste til at udføre arbejdet.

Den samlede overflade, der skal isoleres, er 2.000 kvadratmeter, og den bliver isoleret med 26 kilo pr. kubikmeter. Tykkelsen på isoleringen varierer mellem 100 og 150 mm, fordi underlaget – bestående af gammel beton, tegl og i visse tilfælde byggesten – er så ujævnt.

Smart løsning 
Niklas Dahl, adm. direktør hos Suomen Puhalluseriste, fortæller om en anden omstændighed, der besværliggør arbejdet.

– Gamle højhuse i Helsingfors bymidte har ofte meget små og trange indergårde. Når de skal anvendes som opbevaringsplads til forskellige byggematerialer, er det svært at få plads til isoleringsmaterialet, som kan være pladskrævende.

– Vi løser problemet, ved at bilen med alt materialet står ude på gaden, og så trækker vi kun slangen ind gennem indergården. Derudover tager vi alt det med os, som vi har brug for til isoleringsarbejdet.

Uden på granulaten monteres endnu et lag med facadeisolering i stenuld, og derefter lægger man den nye pudsede facade udenpå.

-----

Kampagne med mange vindere

Vores budskab var: test os! Mange fulgte vores opfordring og fik øjnene op for fordelene ved Knauf Insulations glasuld EcoBatt. Det gjorde alle til vindere. Men nogle er ekstra tilfredse, for de vandt også flotte præmier i vores konkurrence.

Kampagnen ”Test os” skabte ekstra travlhed hos vores forhandlere. Både gamle og nye kunder benyttede kampagneperioden til at vælge EcoBatt til deres isoleringsbehov – og deltage i vores konkurrence om mange flotte præmier.

– Uden at gå i detaljer kan vi sige, at vi med kampagnen nåede ud til mange slutkunder, og vi har fået mange positive tilbagemeldinger fra vores forhandlere, siger Micaela Ådahl, marketingchef hos Knauf Insulation Norden.

Præmierne i konkurrencen var virkelig værd at konkurrere om. Førstepladsen i hvert land får et buet Full UHD 55” LED-tv, andenpladsen vinder den nye iPhone 6 med 4,7” HD-skærm, og tredjepladsen får den nye iPad Air 2.

Her er vinderne!

DANMARK:

  1. Brian Herse, Kolding. 
  2. Anders Dalitz Larsen, Hillerød. 
  3. Frank Levring Hansen, Silkeborg.

SVERIGE:

  1. David Florin, Kungälv. 
  2. Daniel Karlsson, Norrtälje. 
  3. Jesper Johnsson, Grebbestad.

NORGE:

  1. Birger Løfald, Rindal. 
  2. Maiken Tholo, Sandnes. 
  3. Pål Erik Svendsberget, Rena.

FINLAND:

  1. Kari Fors, Kalajoki. 
  2. Jari Röksä, Espoo. 
  3. Valio Korpela, Räyrinki.

Tillykke til jer alle!

-----