KNAUF INSULATIONS VISION ”FOR A BETTER WORLD” ER I HØJSÆDET I NY BÆREDYGTIGHEDSSEKTION

By Knauf Insulation
februar 22, 2022

Kontinuerlig forbedring definerer Knauf Insulations bæredygtighedsrejse. Ambitiøse milepæle giver rejsen en klar retning.

Knauf Insulations bæredygtighedsstrategi #ForABetterWorld er i højsædet i vores nye bæredygtighedssektion.

Den nye sektion viser vores kontinuerlige forbedringsrejse, hvor vi reducerer virksomhedens miljøaftryk, øger vores ekspertise for at skabe bedre bygninger og inspirerer til et arbejdsmiljø, hvor alle kan trives.

Sektionen viser, hvordan disse ambitioner definerer Knauf Insulations fire afgørende bæredygtighedsmål – Sætte mennesker først, Opnå nul CO2-udslip, Levere en cirkulær økonomi og Skabe bedre bygninger – og der er site-sektioner for dem alle med nyheder og indsigter fra hele virksomheden.

Holde ambitionerne på sporet

Derudover har virksomheden defineret kortsigtede mål for 2025.

Disse mål er vigtige, da de giver mulighed for målbare succeskriterier, der skal sikre, at virksomhedens bæredygtighedsambitioner holdes på sporet, og at alle er ansvarlige for at levere succesen.

2025-målene inkluderer for eksempel reduktion af CO2-udslippet ved vores produkter med 15 procent, og at nul produktionsaffald sendes til lossepladsen. Vi bestræber os også på at reducere vores ulykkesrate med 55 procent frem til 2023.

Bæredygtighedssektionen undersøger også, hvordan #ForABetterWorld bygger videre på virksomhedens bæredygtighedssucceser.

Bæredygtige fremskridt siden 2010.

Trods en signifikant forøgelse af produktionen gennem årene har Knauf Insulation reduceret energiforbruget og emissionerne med 23 procent, mindsket det ikke-genanvendelige affald med 67 procent og reduceret uheld med tabt arbejdstid som følge med 63,6 procent siden 2010.

Knauf Insulations Group Sustainability Director, Vincent Briard: ”Vi skal være meget ambitiøse for at nå vores 2025-mål, men vi har et solidt fundament og afsæt for den videre proces.”

Nyheder
Knauf Insulation Finland Koli Hotel view

Innovativt partnerskab for energieffektivt hotelbyggeri i den smukke Koli Nationalpark, Finland

Knauf Insulation Finland har indledt et samarbejde med Lämmin Koti OY i et spændende hotelbyggeri i Koli Nationalpark, Finland. Formålet med samarbejdet er at tilbyde glasuldsisolering af høj kvalitet og bidrage til øget energieffektivitet i byggeprocessen.

Tero Mäkinen, der er sælger for Knauf Insulation Finland, mødte ejeren af Lämmin Koti, Markku Väänänen, på hotelpladsen i Koli, hvor Lämmin Koti-teamet arbejdede med loftsisolering. Lämmin Koti fejrer sit 10 års jubilæum i år og har siden starten været specialiseret i renoverings- og byggeløsninger, der forbedrer energieffektiviteten i hjemmemiljøer.

Fokuseringen på glasuld har givet resultater.

Markku Väänänen er begejstret for samarbejdet: ”I de seneste år har vi haft et stærkt fokus på at installere glasuldsisolering, og Knauf Insulation har været en pålidelig samarbejdspartner siden begyndelsen Vi har etableret vores position i Joensuu og Norra Karelen og er nu godt kendt for vores ekspertise inden for glasuldsisolering.”

Lämmin Koti gennemfører projekter af forskellig størrelse, og den øgede efterspørgsel på ekstra isolering som følge af stigende energiudgifter har fået både boligforeninger og privatpersoner til at bestille deres tjenester. Ud over disse projekter er virksomheden nu involveret i det store hotelbyggeri i Koli, hvor isoleringen af loftet er en vigtig del af arbejdet. Selvom byggeaktiviteterne er aftaget i den senere tid, er behovet for ekstra isolering blevet ved at vokse.

Lämmin Koti har også planer om at udføre flere projekter med supplerende isolering til facader, hvor Knaufs Supafil-glasuld kan bruges til at forbedre energieffektiviteten ved renovering af ældre bygninger. Virksomheden ser et betydeligt potentiale i denne slags projekter i fremtiden og har allerede lavet vægisolering i både nye og ældre huse.

Markku Väänänen fremhæver fordelene ved Knaufs Supafil Frame-produkt og fortæller, at når man blæser Knaufs isolering ind på et mørkt og trangt loft, forstår man, hvilken fordel det er at blæse med hvid uld. ”Hvid uld virker meget bedre for installatøren, hvilket garanterer bedre arbejdskvalitet”, fortæller Markku.

Miljøvenlighed handler om mere end bare at bruge genanvendte materialer som råstof.

”Let glasuld og en stor lastkapacitet er en fordel for både os og kunden”, fortsætter Markku Väänänen. ”Stigende udgifter til brændstof og energi påvirker også os. Produktet er fremstillet af genbrugt glas og har en fremragende transportvægt i forhold til de blæste kubikmeter. Når vi kan få plads til flere hundrede kubikmeter uld i vores køretøj, sparer vi unødige transporter tilbage til lageret. Det er særligt positivt her i Norra Karelen, hvor vi skal dække store afstande.”

”Det er alt sammen relateret til Knauf Insulations bredere miljøtænkning, hvor fokus ikke bare er på råmaterialerne, men også på energien, der indgår i fremstilling og transport. Isolering var tidligere lidt ligesom at gå med en dynejakke i koldt vejr. Det handlede først og fremmest om at holde huset varmt. Vi har længe talt for et bredere syn på miljøvenlighed. Råmaterialerne i sig selv er ikke nok længere, selvom genbrugt glas er et udmærket udgangspunkt som råstof til isolering. Der er mange andre faktorer relateret til produktion og transport, som vi hele tiden forsøger at gøre mere miljøvenlige,” afslutter Markku Väänänen.

13.07.2023